سپیده سپیدی چهارشنبه 8 آذر 1396 09:55 ق.ظ نظرات ()
این اصطلاح به معنی کسب و کار به کسب و کار و یک مدل است که تمرکز بر فروش محصولات و خدمات به شرکت های دیگر دارد. در واقع بی تو بی تحت عنوان یک شرکت حمایتی چیزهایی را که شرکت های دیگر برای پایبندی در رقابت ها نیازدارند، ارائه می کنند. در مقایسه با مدل های دیگر یعنی کسب و کار به مصرف کننده یا مصرف کننده به کسب و کار، بی تو بی ها مواد اولیه، قطعات یا خدمات شرکت ها را تامین می کنند.





یک نمونه خوب بهترین مثال بی تو بی به روش سنتی، تولید خودرو است. لاستیک، شیلنگ، باتری و الکترونیک که برای محصول نهایی وسیله نقلیه ضروری است. اغلب توسط شرکت های جداگانه تولید می شود و سپس به طور مستقیم به تولید کننده خودرو فروخته می شود. وقتی یک ماشین را از یک شرکت خریداری می کنید، در واقع قطعات را خریداری می کنید که توسط ده ها نفر، و یا صدها نفر از کسب و کارهای گوناگون، ایجاد شده است. از آنجایی که بسیاری از این شرکت های کوچک تمایل زیادی به حجم فروش زیاد دارند بی تو بی را انتخاب می کنند.

در دنیای واقعی نیز با مثال های فراوانی از این مورد روبرو می شویم و اکثر آن ها قابل تشخیص هستند ولی همانند هر مدل دیگری بی تو بی ها نیز نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند دارد.

بی تو بی ها معمولابر ایجاد و تقویت روابط  مشتری متکی هستند. بازاریابی از نوع بی تو بی ممکن است شامل تبلیغات در مجلات تجاری، حضور در قراردادها و کنفرانس های تجاری و یا دیجیتال (حضور آنلاین، جستجوگرها، ایمیل) و سایر آگاهی ها و متد های سنتی باشد.